Vakantie USA 2024

Dag 16: de Grand Canyon

Grand Canyon Junction - Grand Canyon

Vandaag stond één van de (vele) hoogtepunten van de vakantie op het programma: het Nationale Park dat iedereen kent (of in ieder geval wel eens van gehoord heeft): de Grand Canyon!

De Grand Canyon is -de naam zegt het al- groot. Het is een heel groot gat in de grond. Maar wel een heel móói gat. We hebben 125 foto’s gemaakt vandaag en konden bijna niet kiezen welke we wilden delen, maar hier zijn er een paar:

Helaas krijg je het op de foto nooit zo indrukwekkend als in het echt. We stonden hier bijna een kilometer boven het diepste punt dat we konden zien.

Na binnenkomst zijn we eerst even langs het visitor centre gegaan om een plan te maken voor vandaag. Als suggestie voor menen die er voor het eerst komen kregen we:

1. 1. Lopen naar het uitzichtspunt Mather Point;
  2. 2. Van daar uit wandelen naar Yavapai Point;
  3. 3. Bus terug nemen naar het visitor centre;
  4. 4. Met de bus de scenic route rijden en bij elk punt dat hij stopt even uitstappen om van het uitzicht te genieten.

We hebben deze suggestie bijna helemaal opgevolgd, alleen zijn we niet de hele route van stap 4 met de bus geweest. Langs de rand lopen van het ene naar het andere uitzichtspunt heeft namelijk ook wel wat, dus dat hebben we een aantal keren gedaan:

Selfie!:

Onderweg kwamen we op verschillende punten eekhoorntjes tegen. Je mag deze beesten niet voederen of water geven, maar ze weten precies waar ze moeten zijn om iemand te vinden die ze tóch iets geeft. Zelf hebben we het bij een paar foto’s gehouden.

Het was bij de uitzichtspunten vandaag heel druk met Japanners. Op de wandelingen tussen de uitzichtspunten was het daarentegen heel rustig, soms alsof we er helemaal alleen waren. Rond 16:00 uur waren we er helemaal klaar mee. Bij geen enkel ander park bleven we tot zo laat en ik merk dat mijn conditie gewoon nog niet je-van-het is. Daarom zijn we -via een snelle hap- weer teruggegaan naar het hotel.

Morgen gaan we nog even terug naar het park om een route de andere kant op te rijden en daar nog één en ander te bekijken en dan zeggen we alweer gedag tegen de Grand Canyon.

Oh ja, en Jolanda probeerde een panoramafoto te maken. Dan moet je heel langzaam je camera van links naar rechts bewegen. Verrassing!

Kees

Weer een mooie dag van pragt en praal,ook weer in de poket.

Natasja

Wat een mooie foto’s. Lekker aan het genieten!