Vakantie USA 2020

Voorpret

Op aanraden van diverse bronnen op internet, ga ik proberen een blog bij te houden van onze vakantie naar Florida komende september. Niet alleen om thuisblijvers op de hoogte te houden, maar ook om later zelf terug te kunnen lezen. Na 3 weken vakantie hebben we waarschijnlijk wel de hoogtepunten onthouden, maar om ook de details later nog te herinneren is een dagelijks logboekje wel handig.

Het duurt nog een kleine 7 maanden voor we werkelijk op het vliegtuig stappen, maar de voorpret is natuurlijk ook leuk! Het uitzoeken van de diverse zaken, het boeken van vlucht, hotel en huurauto en het inlezen in de gebruiken en attracties van onze bestemming. Tot nu toe hebben we vlucht, hotel en auto geboekt. De verzekering, kaartjes voor de parken en paspoorten moeten nog. Oh, en de ESTA, ook niet onbelangrijk.

Vlucht

Na heel lang van alles vergelijken, hebben we besloten om te vliegen met Arkefly. Niet de meest luxe maatschappij, maar het is de enige maatschappij die vanaf Schiphol rechtstreeks op Florida vliegt. Op de heenweg hebben we helemaal geen tussenstop, op de terugweg landen we nog even in Miami voor we de grote plas weer oversteken. Een vlucht van rond de 10 uur! Aangezien we beiden nog nooit langer dan een uur of 3 in een vliegtuig hebben gezeten is het best wel spannend.

In eerste instantie wilden we superdeluxe comfortclass vliegen, maar die bleek al volgeboekt te zijn op de data dat wij wilden vliegen. Ook een week (of 2) later was geen optie. Dan maar Economy Plus: Net iets meer beenruimte, een eigen incheckbalie, een verzorgingspakket op de nachtvlucht terug en de mogelijkheid om gebruik te maken van het entertainmentsysteem. Wel maar 1 drankje en maaltijd, maar als ik de verhalen online mag geloven, mis ik niks aan die tweede maaltijd. Arkefly staat nou niet direct bekend om haar culinaire hoogstandjes. Slechts één drankje op 10 uur is wel wat weinig, maar er is bij te kopen aan boord. Voor de hoofdprijs, dat dan weer wel...

We zullen vertrekken op maandag 3 september om een uur of één ’s middags. Rond 18.00 uur lokale tijd komen we dan aan in Orlando Sanford. Pa is zo vriendelijk om ons weg te brengen.

Op de terugweg op vrijdag 21 september vertrekken we rond 15.00 uur vanuit Orlando Sanford en zullen we op zaterdagmorgen op Schiphol landen. Als het goed is staat Pa dan weer klaar om ons terug naar Oudewater te brengen.

Auto

Via Dollar hebben we al een huurauto gereserveerd om in Amerika rond te kunnen rijden. Op het vliegveld staat –ie klaar voor ons en in een kleine drie kwartier zullen we dan naar ons hotel rijden. De keuze is gevallen op een 4-deurs Chevrolet Aveo. Een klein autootje, maar voor de korte afstanden die wij daar zullen gaan rijden moet het ruim voldoende zijn. Alle parken die we willen bezoeken (m.u.v. Busch Gardens) zijn in en om Orlando met maximaal een half uurtje rijden. Naast de parken zullen we vooral vertoeven op International Drive, waar alle Malls, restaurants en café’s dicht bij elkaar zitten en waar ook ons hotel staat. Daar hebben we geen Hummer voor nodig (al heb ik wel even getwijfeld :P )

Het schijnt dat Orlando en omstreken vergeven is van de tolwegen, dus doen we er ook maar een tolpasje bij. Dat scheelt een hoop gesleep met kwartjes, aangezien alle tol gewoon achteraf van de creditcard wordt geschreven. Kost wel $6,= extra, maar als dat alles is.... Wel ben ik redelijk nerveus voor het rijden daar. Allereerst is de auto een automaat (waar ik nog nooit in heb gereden) en daarnaast zijn er ook wat aparte verkeersregels. Zo mag je bijvoorbeeld gewoon door rood scheuren als je rechtsaf moet (wel even stoppen) en heeft op een gelijkwaardige kruising degene die het eerst aankomt voorrang... dat wordt nog even goed inlezen van tevoren...

Hotel

We zullen de hele vakantie verblijven in het Rosen Inn At Pointe Orlando. Een redelijk goedkoop 3-sterren hotel, dat we voornamelijk hebben geboekt vanwege de locatie. Het zit al in de naam: we zitten midden op International Drive bij Pointe Orlando. Volgens de verhalen is Pointe Orlando hét middelpunt waar alles gebeurt.

Op internet zag het hotel er netjes uit en ook de diverse recensies zijn overwegend positief. Veel zullen we niet nodig hebben, want we zijn niet van plan om veel tijd in het hotel door te brengen. We hebben een vrij strakke planning, waarover meer in een volgende post. Het hotel zal voornamelijk een uitvalsbasis zijn waar we overnachten en misschien eens een avondje lekker rustig doorbrengen.

Tot zover de eerste bijdrage op deze blog. In de volgende post: onze planning. Ik wil niet meteen al mijn kruit verschieten in deze eerste post.

Tot de volgende keer!

Casper

Syllvia

Hoi wij hebben een keer in het Rosen Inn geslapen. Was maar 1 nacht, maar was erg goed. (2004)

groetjes en ik ga jullie volgen:)

Mark, Kim en Lynn

Hey Americana!
Wat moet dit een gave reis gaan worden... en inderdaad hij is al begonnen. Wallmart is iets wat je idd nog nooit hebt meegemaakt.... HHHHUUUUGHHH!!
Maar echt super cool. Heel veel plezier in de parken... geef Mickey nogmaals een knuffel and have lots and lots of fun... oh ja... nu je er toch bent.... vote Barack!