Dag 20: Hoover Dam
Twentynine Palms - Hoover Dam - Boulder City
Vandaag gingen we terug naar Nevada. De rondreis zat er bijna op, alleen Boulder City nog, vlak naast Las Vegas. Waarom dan niet meteen naar Vegas? Blijkbaar valt de nacht van zondag op maandag nog onder weekend, met de daarbij behorende tarieven. Daarom nog een nachtje buiten Vegas, en we wilder toch de Hoover Dam nog zien, dus wat is dan beter dan een hotel praktisch óp de Hoover Dam?
Na een ontbijt bij Denny’s (waarschijnlijk de laatste keer deze vakantie, ik zal ze weer gaan missen) vertrokken we al rond 9.00 uur uit Twentynine Palms. Ik heb ze trouwens geteld en het waren er veel meer. De naam van de stad klopt voor geen meter.
De reis was vandaag echt een tocht door de woestijn. Hele stukken waar niets groeide, maar ook een heel groot gebied vol Joshua Trees, en nog veel grotere en mooiere dan we in het park hebben gezien ook.


Na een uur of 2,5 kreeg ik het toch een beetje benauwd. De benzinemeter van de auto liep hard terug, maar we hadden in de woestijn al uren geen tankstation meer gezien. Gelukkig vonden we een mijl of 50 voor onze eindbestemming toch een lokatie om te tanken. Was meteen het mooiste tankstation van de reis ook. Heel groot, heel schoon en met slushies van 30 oz (bijna 900 ml) voor nog geen drie dollar.
Rond 13.00 uur kwamen we aan bij de Hoover Dam. De dam is groot, maar toch minder groot dan we verwacht hadden.



We hebben even over de dam gelopen en zijn daarna weer snel de koelte van de airco in de auto op gaan zoeken, want het was inmiddels ruim 35 graden buiten en er was nergens schaduw. Er loopt ook nog een hele hoge brug langs de dam, dus daar zijn we ook nog even wezen kijken. Al die trappen ernaartoe in de volle zon hadden van mij niet gehoeven, maar het zicht op de dam vanaf de brug was wel heel mooi.

Hierna was het nog geen 10 minuten rijden naar ons hotel, waar we maar heen zijn gegaan. We waren nog een uur te vroeg om in te checken, maar het hotel heeft ook een casino, dus we dachten ons nog wel even te kunnen vermaken met mensen kijken. Een biertje daarbij zat er dan weer niet in, want je mocht het daar wel kopen, maar niet opdrinken. Raar.
Inchecken was even later zo gebeurd. We hebben weer een mooie ruime kamer, op de zevende verdieping dit keer. We zijn begonnen om de koffers te her-organiseren, want morgen leveren we de auto weer in en willen we alleen nog met de 2 koffers, klein koffertje, cameratas en rugtas slepen. Het lijkt allemaal te gaan passen.
Op zoek naar eten kwamen we terecht bij een diner, waar we heerlijk hebben gegeten en een hele leuke serveerster hadden. Ik heb eindelijk mijn Tom Collins Cocktail gehad en de serveerster kende die niet, maar was wel benieuwd. Toen ze het eten kwam brengen zei ze dat de barkeepster er nu één voor haar aan het maken was, omdat ze over 20 minuten vrij was, haha.
Verder hebben we weinig meer gedaan, een beetje dit blog schrijven en football kijken. Tot morgen!
Reacties
Reacties
Indrukwekkend die Hoover dam!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}