Vakantie USA 2020

Nog 6 maanden

Oftewel iets meer dan 26 weken... oftewel nog 184 nachtjes slapen. Ik ga voor de 6 maanden, dat klinkt toch het kortst ;-)

Inmiddels zijn alweer wat verder in de voorbereiding. Zo hebben we vorige week de parktickets besteld en die zijn vandaag binnen gekomen. Van www.attractionticketsdirect.de kregen we een mooi mapje met daarin:

  • - 2 vouchers voor Discovery Cove
  • - 2 toegangspassen voor de universal parken
  • - 2 toegangspassen voor de Disneyparken
  • - 1 kortingspas voor 55 andere activiteiten
  • - 1 kortingsbon voor Planet Hollywood
  • - 1 boekje boordevol informatie over de pretparken van Orlando
  • - 1 onderwatercamera

Leuk zo’n onderwatercamera, alleen moet het rolletje dat erin zit ontwikkeld worden vóór augustus 2012. Tenminste, dat staat erop. Dat zou toch een beetje een tegenvaller zijn. Nou ja, hij was gratis en echt nodig hebben we hem toch niet...

Morgen komt de postbode als het goed is weer langs, dit keer met een pakketje van de webshop van www.floridaforum.nl . Daar hebben we een aantal reisstekkers en dergelijke besteld. De laptop moet tenslotte mee voor dit blog en zonder stroom komen we niet ver natuurlijk...

Ik moet trouwens nog even zien wanneer ik de tijd ga vinden om te bloggen, want zoals in mijn vorige post aangegeven hebben we een vrij strak schema. In totaal zijn we 17 volledige dagen in Orlando. Daarvan gaan we 13 dagen pretparken bezoeken. Hè, 13, maar we gaan toch 10 parken bezoeken? Klopt, maar bepaalde parken zijn zo groot dat we er aan 1 dag niet genoeg denken te hebben. Zo hebben we 6 dagen voor de 4 Disneyparken en 3 dagen voor de beide Universal parken. De parken die we gaan bezoeken:

1.Discovery Cove
Het park waar ik stiekem toch het meest naar uitkijk. Bij dit ruim opgezette park laten ze maar 1000 bezoekers per dag toe. Dit is dan ook het enige park waarvan de exacte datum al vast staat, omdat we die hebben moeten reserveren. Onze dag in het park is all inclusive, dus inclusief ontbijt, lunch en zoveel snacks en drinken als we willen. Zelfs de handdoeken en zonnebrand hoeven we niet mee te nemen, allemaal complimentary. En het toppunt van de dag wordt toch een half uur metdolfijnen zwemmen. Woepie!

2. Universal Studios
Zoals de naam al doet vermoeden is het thema van dit park compleet gebaseerd op films. Niet alleen van Universal, maar ook flims van Warner Bros en Paramount zijn hier vertegenwoordigd. Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Revenge of the Mummy'.


3. Universal Islands of Adventure
Het tweede park van het Universal Resort. Geopend in 1999 staan hier de wat modernere attracties. Attracties waar ik het meest van verwacht: 'Harry Potter: the Forbidden Journey' en 'The Amazing Adventures of Spiderman'.

4. Walt Disney World: The Magic Kingdom
Het Disneypark dat gebaseerd is op Disneyland in Anaheim, het eerste van de Disneyparken. Je weet wel, met het karakteristieke kasteel van Doornroosje aan het einde van de Main Street. Een aantal attracties die hier staan hebben we in Parijs al gedaan, maar er valt nog genoeg nieuws te ontdekken. Attractie waar ik het meest van verwacht: de klassieker 'Splash Mountain'.

5. Walt Disney World: Animal Kingdom
Niet echt een dierentuin, maar wel met zo'n 1700 dieren van 250 soorten/rassen. Een ruim opgezet park dat al het goede van een dierentuin met de Disney-saus overgiet en er een spectaculair pretpark van maakt. Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Expedition Everest'.

6. Walt Disney World: Hollywood Studios
Weer een filmpark, maar deze keer van Disney. Ook van dit park zijn er een aantal attracties gekopieerd naar Parijs. Ik zit nu al moed te verzamelen voor 'The Twilight Zone Tower Of Terror'. Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Rock 'n Roller Coaster Starring Aerosmith'.

7.

7. Walt Disney World: Epcot
Epcot staat voor Experimental Prototype Community Of Tomorrow. Kort gezegd is het een park dat qua thema gebaseerd is op techniek en de toekomst. Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Soarin''.

8. Sea World
Zoals ik het zie: Dolfinarium on Steroids. Een park dat - zoals de naam al doet vermoeden - zeeleven als thema heeft. Dolfijnen, haaien, manta's, zeeleeuwen; je vindt het hier. Oh, en achtbanen :D Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Manta'.

9. Busch Gardens
Een dierentuin, botanische tuinen en spectaculaire coasters. En dat dan bij elkaar. Wat wil je nog meer? Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Cheetah Hunt'.

10. Aquatica
Niet echt een pretpark, maar een waterpark. Lekker zwemmen, ontspannen en een aantal glijbanen. Oh, en ze hebben ook nog wat levende dieren. Attractie waar ik het meest van verwacht: 'Dolphin Plunge'.

Disclaimer: Ik zou er qua parkbeschrijving hier en daar naast kunnen zitten. Ik heb alleen globaal wat informatie gezocht en wil het liefst verder “open” naar de parken toe gaan. Verras me maar!

In het Linkgedeelte van dit blog heb ik trouwens de links gezet naar de diverse parken. Kun je eens kijken :)

Het is weer een behoorlijk verhaal geworden zie ik, dus ik brei er maar weer eens een einde aan. Volgende keer meer over weer & verkeer in Florida!

Groeten,

Casper

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!