Vakantie USA 2020

Het schiet al op

Het begint nu toch echt op te schieten! Nog maar 47 nachtjes slapen voor ik de tweede angst dit jaar ga overwinnen en we in het vliegtuig instappen voor een lange, lange vlucht.

Alles is inmiddels geregeld. De reisverzekering is afgesloten en de Esta’s zijn aangevraagd (en goedgekeurd). We mogen dus de Verenigde Staten in. Vooralsnog dan, want het schijnt dat ze ons daar aan de grens alsnog terug kunnen sturen. Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk ;).
Suffe vragenlijst trouwens. Voorbeeldvraag:

β€œHave you ever been or are you now involved in espionage or sabotage; or in terrorist activities; or genocide; or between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions associated with Nazi Germany or its allies?”

Stel dat dat zo was geweest. Zou ik als spion, nazi of terrorist dan netjes β€œyes” invullen? Ik betwijfel het... Maar goed, als ze dit vragenlijstje ingevuld willen zien, doen we dat lekker. Kleine moeite. Wel gelijk $ 14,= p.p. aftikken, dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon een melkkoe voor de VS is.

Ook is de definitieve planning een feit. Leest u even mee?

Dag 1 – Maandag 3 september – Vertrek Schiphol + aankomst Orlando Sanford
Dag 6 – Zaterdag 8 september – Rustdag. Shoppen ofzo
Dag 7 – Zondag 9 september – Universal Studios
Dag 8 – Maandag 10 september – Walt Disney World - Epcot
Dag 9 – Dinsdag 11 september – Seaworld
Dag 10 – Woensdag 12 september – Rustdag. Misschien Gatorland of een airboat-tocht.
Dag 11 – Donderdag 13 september – Universal Islands of Adventure
Dag 12 – Vrijdag 14 september – Walt Disney World – Magic Kingdom (herhaaldag)
Dag 13 – Zaterdag 15 september – Discovery Cove
Dag 14 – Zondag 16 september – Rustdag
Dag 15 – Maandag 17 september – Walt Disney World herhaaldag. Waarschijnlijk Epcot of Hollywood Studios
Dag 16 – Dinsdag 18 september – Busch Gardens
Dag 17 – Woensdag 19 september - Aquatica
Dag 18 – Donderdag 20 september – Universal Herhaaldag (Studios en IoA)
Dag 19 – Vrijdag 21 september – Vertrek vanaf Orlando Sanford
Dag 20 – Zaterdag 22 september – Aankomst Schiphol

Behoorlijk druk dus. Nu hebben we de herhaaldagen misschien niet allemaal nodig, of willen we liever Seaworld 2 x doen in plaats van een ander park, dus helemaal vast staat het niet. Eigenlijk staat alleen Discovery Cove vast, aangezien we die hebben moeten reserveren.

Goed, dat is dus allemaal uitgedacht en geregeld. Nu rest ons nog stoelen te reserveren bij Arkefly, maar dat kan pas 3 weken van tevoren. Ook moeten we uiteraard nog even wat dollars regelen, maar ook dat lijkt me nog een beetje vroeg. Over een paar weekjes is vroeg genoeg. Oh ja, en we moeten de koffers nog inpakken. Maar daar beginnen we voorlopig ook nog maar niet aan :P

Groeten weer!

Casper

Trails

Ziet er goed uit hoor. Zo doen/deden wij het ook meestal.
Zorg dat je bij opening in een park bent, dat scheelt heel veel tijd met in de rij staan wachten op je beurt.
Heel veel plezier!!!