Vakantie USA 2020

Dag 1: de reis


Gisteren stond om 7.15 uur de wekker om nog wat laatste dingetjes in te pakken voor we naar Schiphol zouden vertrekken. Dat kwam vooral neer op de toiletspullen. Ook nog even alle vuilnisbakken in huis geleegd, asbakken schoongemaakt en na een doucheje en een bak koffie konden we dan eindelijk op weg.


Even voor 9.00 uur stonden we bij Pa op de stoep, waar Ma ons ook nog even gedag kwam zeggen. Na een krappe 3 kwartier waren we bij Schiphol en daar kon het grote wachten beginnen. Boven een balie hing een enorm bord 'Arkefly', en reisnitwits als we zijn, sloten we daar aan. Ik: 'Goedemorgen, wij willen graag inchekken'. Arkefly-dame (met een blik alsof we een hoop stront waren): Dat wordt een beetje lastig hier, hè. Dan moet je bij de incheckbalie zijn.' Ik: 'Oh, waar is dat ongeveer?' Zij wuift met haar hand: 'Daar ergens.' Jaja, lekker duidelijk. Maar uiteindelijk vonden we het en konden we aansluiten in die rij. De eerste rij van velen deze dag.


Bij het inchecken waren er geen problemen en we konden door naar de volgende rij: de douane. Dat ging erg vlot en na nog even in de rij te hebben gestaan bij de taxfree-winkel (goedkoop roken is nooit weg), sloten we aan in de rij voor het boarden om 11.30 uur. Na deze rij mochten we weer een uur wachten om aan te mogen sluiten in de laatste rij: die het vliegtuig in.


Daar zaten we dan eindelijk! In het begin was ik even bang dat we naar de USA zouden rijden, gezien het lange taxi-en, maar rond 13.30 uur waren we op de juiste stratbaan aangekomen en gingen we toch nog de lucht in. Ik moet zeggen: Het is me 100% meegevallen. De uiteindelijke vliegtijd was 9,5 uur en die zijn voorbij gevlogen. Onderweg hebben we de films All Stars 2: Old Stars en the Muppets zitten kijken. The Muppets is een aanrader, All Stars 2 viel erg tegen. Slapen kwam er verder helaas niet van. Dankzij de nicotinepatch heb ik ook geen moment naar een sigaret verlangd. We hebben onderweg een heel klein beetje turbulentie gehad, maar eer een lampje 'riemen vast ' aan ging, was het al weer voorbij. Zelf had ik het meeste last van het landen, dat vond ik wel een beetje eng.


Aangekomen op Sanford International mochten we eerst de rij in voor de douane. Ik moet zeggen dat het daar wel fantastisch geregeld is. Voldoende personeel om alles in goede banen te leiden en vriendelijk genoeg om wat vragen te beantwoorden, mocht dat nodig zijn. Djolèndèèè en ik hadden niks aan te geven, dus konden we door naar de bagageband. Uiteraard waren onze koffers zo'n beetje de laatste die uit het vliegtuig kwamen, dus hier hebben we een behoorlijke tijd gestaan. Dan nog even door de bagagecontrole en jawel, we waren er!


Ook bij Alamo liep het vlot voor wat betreft de huurauto. We hadden een compactcar besteld en kregen een Hyundai Accent mee. Goed genoeg voor ons. Jolanda vond het erg spannend om het eerste stuk te moeten rijden, maar we kwamen zonder kleerscheuren aan bij het hotel. Google maps had voor een goede route gezorgd, dus we zijn geen enkele keer verkeerd gereden. Voor de inchekbalie van het hotel stond voor de verandering eens géén rij, dus we konden zo inchecken en naar onze kamer. Die is niet veel bijzonders, maar genoeg voor onze vakantie. Veel tijd zullen we hier toch niet doorbrengen.... Wel jammer dat de wifi erg hapert, dus ik hoop dat we dagelijks kunnen bloggen, maar ik beloof niks.


Rond 22.00 uur plaatselijke tijd zijn we maar gaan slapen, het is een lange dag geweest.


De stats:
Reisduur: 17 uur en 30 minuten
Vliegduur: 9 uur en 30 minuten
Temperatuur buiten: 33 graden celsius
Temperatuur binnen: 24 graden celsius.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Ria Steenbergen

Hoi Jo en Casper
Bedankt voor jullie verhaal ik was erg nieuwsgierig hoe de reis voorlopen zou.
ik blijf jullie volgen
groetjes
Kees en Ria

Frans 45

Lekker aangekomen met weinig vertraging.
Nu gaat het grote gebeuren beginnen

Voor ons nog 4 dagen
Blijf jullie volgen ook vanuit Orlando (Clermont)

Frans

Syllvia

Leuk verslag!!

Astrid

Hoi hoi,

Leuk om het zo tezien hoe jullie het allemaal gaan meemaken.
we blijven jullie volgen.
Veel plezier!!

XXX Sven en Quinty
Gr Astrid en Manolito

MIchael

Hallo,

Hopenlijk genieten jullie nog van jullie vakantie. Wij gaan over enkele dagen ook die kant op. Nu was mijn vraag hadden jullie voldoende bagage ruimte in de kofferbak?
Groetjes,
Michael

Casper

Hoi Michael, we hadden ruim voldoende ruimte voor 2 grote koffers en twee rugzakken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!