Vakantie USA 2020

Dag 2: Bijkomen, shoppen, relaxen


Het was vanmorgen vroeg dag: De jetlag kickte er aardig in en vanaf 4.15 uur ben ik ieder kwartier wel even wakker geweest. Om 6.30 uur vond ik het mooi geweest en ben ik eruit gegaan. Blijkbaar met iets teveel herrie, want toen ik de kamer weer in kwam na even een sigaretje te hebben gerookt op de balustrade, was Jolanda ook wakker. Ook meteen de blogpost van gisteren online geknald, want met een beetje moeite hebben we wel internet. Voor de deur van de kamer (buiten) wel, in de kamer (binnen) niet. Vervelend, maar ik ben allang blij dat er een manier is om online te komen.

Het uitzicht vanaf de kamer


Rond 8 uur waren we wel klaar met keutelen en zijn we de auto ingestapt, op zoek naar een plaats om te ontbijten. Uiteindelijk kwamen we terecht bij de IHOP, wat staat voor International House Of Pancakes. Ik had in Nederland al gehoord dat het hier goed ontbijten was en daar was geen woord over gelogen. Jolanda en ik kozen beiden voor de kleinste combi die ze hadden: 2 buttermilk pancakes, 2 eieren, 2 stukjes bacon of worstjes en een 'hoopje' rösti. Jolanda had een emmer Jus d'orange erbij en ik een thermoskan koffie. Lekker! Niet te geloven. De serveerster was ook uitermate vriendelijk, al praatte ze in een tempo waarvan ik me afvraag of de gemiddelde amerikaan het kan volgen, laat staan wij. Door haar heel dom aan te kijken, konden we haar nog een beetje in toom houden gelukkig ;)


Na het ontbijt (lekker!) zijn we eens op zoek gegaan naar een Walmart. Ik wist nog waar die ongeveer moest zitten van wat gegoogle thuis en Jolanda wist hoe we daar het beste konden komen. Het duurde niet lang of we liepen de enorme winkel binnen. Echt enorm groot. Ik zou me al bijna een dag kunnen vermaken met daar rond te lopen. Neem de gemiddelde Nederlandse supermarkt, en neem een willekeurig pad in gedachten. Dat pad is er dan ook in Walmart, maar dan puur en alleen voor 300.000 soorten en merken pindakaas. Kan je nagaan hoe groot de winkel is, als ze alles verkopen wat je kunt verzinnen, van limonade tot autobanden en van kleding tot electronica. Uiteindelijk zijn we de winkel uitgelopen met een paar teenslippers en twee t-shirts voor mij, instant lunch noodles, een gallon sinaasappelsap, een partij water, lemonade en Mtn Dew limonade. Oh ja, en bier.


Na de Walmart werd het tijd om schoenen te gaan kopen bij de premium outlets. Ik slaagde meteen bij de Nike Factory Store voor een paar mooie (nou ja, eigenlijk spuuglelijke maar wel heerlijk zittende) Nike Airs. Jolanda slaagde bij Vans voor een paar gympen en voor mij hadden ze daar ook nog een paar staan voor nog geen 5 dollar. Koopje! Verder hebben we ons daar de hele middag vermaakt met het bekijken van winkeltjes en genieten van helemaal niks hoeven doen. Jolanda heeft ook nog een shirtje/hempje gescoord en we hebben ook een mooie ijsblokjesvorm gekocht, speciaal voor flesjes drinken. Lekker hoor!


Toen even terug naar het hotel om een kaart voor een bepaald binnenkort jarig nichtje te schrijven en te posten. Meteen een beginnetje gemaakt aan dit blog en even de gameroom van het hotel bekeken. Niet veel soeps, maar op een verloren avondje kunnen we een potje poolen als we dat willen. Wat wel opviel: het terrein hier wemelt van de salamanders. Of eigenlijk salamandertjes. Erg klein, maar o zo vlug. Pas na meerdere pogingen kregen we deze rakker op foto vastgelegd:


Inmiddels liep het tegen vijven en zijn we naar de overkant van International Drive gelopen om een bezoek te brengen aan Pointe Orlando, ook weer een shoppingcenter. Dit keer met compleet uitgaanscentrum erbij, dus meteen de gelegenheid om hier een warme maaltijd te scoren. De keuze viel op de BB King Blues Club. Heerlijke mais en jalapeño fritters vooraf voor mij en chicken fritters voor Jolanda en als hoofdgerecht meatloaf voor haar en steak voor mij. Voor mij een biertje erbij en Jolanda een glaasje cola. Hoewel, glaasje? Emmer komt meer in de buurt.


We zijn nu net terug in het hotel en ik ga zo even de lobby in om deze post op het blog te zetten en daarna nemen we waarschijnlijk nog even snel een duik in het zwembad. Morgen staat het eerste park op het programma: Magic Kingdom van Walt Disney World. We zijn benieuwd!

Reacties

Reacties

Syllvia

Hoi hoi, leuk verslag weer!!

Ben benieuwd wat jullie van het Outback Steakhouse vinden....mijn favo's daar zijn de victoria filet, en anders de Alice Spring Chicken...sow lekkerrrrrr
groetjes en have fun

Casper

Outback Steakhouse.... klinkt goed! Gaan we zeker een keer proberen de komende tijd :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!