Vakantie USA 2020

dag 3 - WDW Magic Kingdom

Vandaag stond het eerste park op het programma. Of het aan de zenuwen lag of dat we nog steeds een beetje een jetlag hebben: we waren om half 6 al wakker. Nog even geprobeerd om te slapen, maar dat wilde niet meer lukken. Om half zeven zaten we dan ook in de auto om wat boodschappen te doen en te gaan ontbijten. Heerlijk zo'n 24-uurs economie. Voor het ontbijt viel de keuze vandaag op Denny's. Jolanda koos voor een ontbijt met pecan-bananen pancakes en ik ging voor de combi eieren-worstjes-pancakes. Ik ben dan niet gewend om te ontbijten, hier vind ik het heerlijk!



Het lijkt hier alsof de zon in mijn gezicht schijnt, maar da's mijn nieuwe stralende lach.

Na het ontbijt vertrokken we naar Walt Disney's Magic Kingdom. We waren bang dat we enorm moesten zoeken, maar alles staat hier op de weg zo goed aangegeven, echt fantastisch. Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. Na de auto geparkeerd te hebben (gratis, door een foutje, maar dat vinden we helemaal niet erg), moesten we met een monorail naar het park. Daar kwamen we om kwart voor negen aan, precies op tijd om de openingsshow bij de ingang te kunnen bewonderen. Het bleek al snel dat we een ideale dag hadden uitgekozen. Het was heerlijk rustig in het park: bij de meeste attracties konden we zo doorlopen of hoefden we hooguit 5 minuutjes te wachten. Alleen de Haunted Mansion en Peter Pan hebben wat langer geduurd, een kwartiertje ofzo.

Deze foto heeft niemand:

We besloten het park tegen de klok in rond te lopen en gewoon te doen wat er op onze weg kwam. Zo begonnen we in Adventureland, met de Jungle Cruise en de Enchanted Tiki Room. De Jungle Cruise vonden we erg grappig, al valt of staat de attractie met de 'reisleider' van de cruise. Met een bootje ga je een soort jungle door waar allemaal animatronics van wilde dieren staan.


Om alle attracties te beschrijven die we gedaan hebben gaat een beetje ver, dus zal ik alleen de hoogtepunten noemen. In een eerdere post heb ik gezegd dat ik in dit park het meest verwachtte van Splash Mountain. Deze boomstamattractie viel absoluut niet tegen. Of Jolanda er hetzelfde over denkt betwijfel ik, want die kwam er nogal soaked uit ;) Ach, 33 graden, dus eigenlijk was het ook best lekker.


Een ander hoogtepunt was wat mij betreft de Hall of Presidents. In een korte show wordt de geschiedenis van de Amerikaanse presidenten uit de doeken gedaan, met aan het einde een aantal verbluffend mooie animatronics van alle presidenten. Echt zo mooi! Jolanda dacht zelfs dat er een echt mens stond te doen alsof hij een pop was (lol!).


Ook Mickeys Philarmagic (een 3D-film) was echt de moeite waard. De grootste tegenvaller was wat mij betreft de Big Thunder Mountain. Een erg tamme achtbaan, waarvan de versie in Parijs in mijn herinnering stukken beter is.


Mijn persoonlijk overwinning vandaag: Caramelappel! Ik heb eerder hier gezegd dat ik die het meeste zou gaan missen met mijn nieuwe tandjes. Wat blijkt? Ze hebben rekening met me gehouden!

De dag werd afgesloten met de vuurwerkshow 'Wishes'. Echt een schitterende show. Ik heb hem helemaal op film staan, misschien dat ik hem aan de commissie Oudewater 750 kan geven, in de hoop dat zij net zoiets neer gaan zetten in 2015 ;)

Hierna was het tijd om naar het hotel terug te keren. Na even dit blog te hebben geschreven en een lekker douche (was wel nodig!) te hebben genomen zijn we lekker gaan slapen.

We hebben niet veel foto's gemaakt vandaag, maar daar krijgen we als het goed is de kans voor als we volgende week op herhaling gaan. Tot zover het verslag van vandaag. Morgen Animal Kingdom!

Reacties

Reacties

Syllvia

Whoow leuk reisverslag weer, was de appel lekker???

Zag ik daar nu iets van Oudewater staan???
Ik ga over 2 jaar weer terug verhuizen naar Gouda:)

veel pelzier daar!! en lekekr blijven schrijven!

groetjes

Cindy

Mmmmm caramelappel is ook mijn favoriet .

JAPSIEN@KPN.MAIL.NL

hallo Casper enJolanda
We volgen jullie elke dag.
We wensen jullie nog een hele fijne vakantie!
Groetjes Jan en Ineke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!