Vakantie USA 2020

dag 4: Animal Kingdom

Vanmorgen stond de wekker om 7.00 uur en zowaar werden we ook echt van de wekker wakker en niet eerder. Dat we gisteren pas rond 1 uur gingen slapen kan daar iets mee te maken hebben gehad. Na wat dingetjes te hebben opgeruimd, zaten we al snel in de auto op weg naar een ontbijt. Dit werd wegens overweldigend succes eergisteren weer de IHOP. Wel een andere vestiging dan van de week, maar niet minder lekker. Dit keer kozen Jolanda en ik beiden voor een Blueberry Pancake combo met banaan. Ook weer erg lekker.

Dan op naar Animal Kingdom, de hoofdattractie van vandaag. We wisten nu ongeveer hoe we moesten rijden, dus dat maakte alles een stuk gemakkelijker. Ruim op tijd reden we het parkeerterrein van dit Disneypark op. Dit keer moesten we wel betalen: $ 14,=. En wij maar klagen over de prijzen bij de Efteling. Nou ja, je komt er toch niet onderuit, dus hebben we maar afgetikt. We mochten vrij dicht bij de ingang parkeren op Unicorn 23 (ik heb aan je gedacht Esther ;) ) en na een korte wandeling waren we dan in het park.

Omdat het nog vrij vroeg was en nog niet zo heel erg warm, besloten we eerst de Safaritour te doen. Met deze temperaturen hadden we de kans om de dieren nog actief te zien. En dat bleek een goede keuze. De dieren, vooral de giraffen, kwamen erg dicht bij de jeep en we hebben mooie foto's en videobeelden van ze kunnen schieten.

Animal Kingdom heeft niet heel veel attracties, maar wel erg leuke shows. We hebben the Lion King Celebration (een leuke dans- en acrobatiekshow), Flight Of Wonders (een erg grappige vogelshow) en Finding Nemo the Musical (BRILJANT!) gezien. Qua attracties vielen vooral Dinosaur! (een erg wilde darkride) en Expedition Everest (een leuk gethematiseerde achtbaan) in de smaak. Dinosaur hebben we wel twee keer moeten doen, aangezien de eerste rit op een vrij cruciaal moment werd onderbroken om een invalide in te laten stappen op het instapstation. Dat verziekte eigenlijk de hele rit, dus hebben we hem 's middags nog eens gedaan.

Rond een uur of half drie begon het ineens te regenen. Nou ja, regen.... 3 druppels. Het verbasde ons hoe panisch mensen hier reageren op een beetje hemelwater en wat gerommel in de verte. Iedereen begon gelijk met regencapejes te goochelen, terwijl wij zoiets hadden van: Is dit nou alles? Het was hierdoor wel de vraag of de parade van die dag wel door zou gaan om kwart voor vier. Na een half uur gewacht te hebben, kon ik het geduld niet meer opbrengen om nog langer te wachten en ben ik nogmaals naar Expedition Everest gegaan voor twee ritjes. Jolanda kon niet goed tegen het achteruit-gedeelte van deze baan, dus bleef zij wel even staan wachten op de parade. Haar geduld werd beloond, want rond 4 uur werd het droog en ging de parade toch van start.

Na de parade hebben we nog snel een 3D-filmpje gepakt en zijn we vertrokken. In het hotel fristen wij ons even op en zijn we aan hapje gaan eten bij Johnny Rockets, een echte Amerikaanse hamburgertent. Daar hebben we de lekkerste hamburger ooit gegeten! Het water loopt me nog in de mond als ik er aan denk. Ik had een burger met uien, champignons, kaas, jalepeño's en mayonaise en Jolanda een bacon-cheeseburger. Zoals het hoort, namen we er ook beiden een milkshake bij: Jolanda Sinaasappel en ik chocolade-pindakaas. Het was even wennen, maar die was ook errug lekker. De entourage was ook geweldig, alsof we zo de jaren 50 waren ingewandeld. Hier komen we zeker nog een keer terug.

Terug aangekomen bij het hotel hebben we nog even snel een duik genomen en daarna ben ik als een blok in slaap gevallen. Daarom is dit blog ook enigszins aan de late kant. Zometeen gaan we naar Disney's Hollywood Studios. Als ik het red zal het verslag daarvan vanavond online komen :)

Syllvia

Haha zo'n milkshake zou ik niet snel nemen, wat grappig!

corrie en monika

Wat een mooi verhaal volgens ons genieten jullie van al dat moois