Vakantie USA 2020

Dag 5: Disney's Hollywood Studios

We begonnen de dag vandaag wat rustiger dan anders. De wekker stond wel weer vroeg, maar gisterenavond was ik niet meer aan dit blog toegekomen, dus hebben we daar eerst voor gezorgd. Uiteindelik gingen we pas rond kwart voor negen op pad om een ontbijtje te scoren bij Denny's, om vervolgens door te trekken naar het park van vandaag: Disney's Hollywood Studios. Volgens mij het kleinste van de 4 Disney parken qua oppervlakte, maar er is genoeg te beleven!

Rond 10 uur kwamen we aan in het park en we begonnen ons rondje met Star Tours; een simulatorachtige attractie in het thema van Star Wars. 't Zal best heel leuk zijn als je van Star Wars houdt, maar aangezien Jolanda en ik beiden niks met deze films hebben, viel het een beetje tegen.

Hierna was het de beurt aan de Indiana Jones Epic Stuntshow Spectacular; een show waarin getoond wordt hoe de special effects in en Indiana Jones film tot stand komen. Aardige show, maar niet heel epic, zoals de naam belooft. Die eer gaat toch echt naar deandere stuntshow: Lights, Motors, Action! Deze show ging om stunts met auto's motoren en jetski's en was erg leuk. Ze legden ook duidelijk uit hoe bepaalde stunts gedaan worden en hoe auto's daarvoor aangepast worden, dus het was ook nog eens leerzaam. En alles staat op video :) We hebben helaas geen foto's...

Een ander hoogtepunt was wat mij betreft Rock ‘n'Roller Coaster. Een indoor Launched Coaster met als thema: Aerosmith. Aangezien Aerosmith zo'n beetje de eerste rockband was waarvan ik ooit fan was, een waanzinnige attractie. De rit is ook steeds iets anders: andere muziek (wel allemaal van Aerosmith natuurlijk) en een ander intro voor je afgeschoten wordt. Dat maakt het leuk om deze achtbaan meerdere keren te doen.

Rond 15.00 uur liepen we voor het eerst naar binnen bij deze attractie. Buiten was het een stralende dag (zoals bijna elke dag hier) en er was geen vuiltje aan de lucht.... Toen we uit de attractie kwamen HOOSDE het. Echt niet normaal zo hard. Dat was wel wat anders dan die anderhalve druppel van gisteren. Uit pure ellende hebben we de baan nog een keer gedaan (wat ik helemaal niet erg vond ;) ). Hierna hebben we toch maar een poncho gekocht en zijn we de regen gaan trotseren. Na een krappe honderd meter stapte ik natuurlijk in een plas die er uit zag als een normale plas, maar tot mijn enkels bleek te komen... Dag droge voeten! Gelukkig waren er voldoende overdekte attracties en shows te doen, waardoor we niet heel veel last hebben gehad van de regen.

Uiteindelijk heeft het geregend tot ongeveer kwart voor acht, waardoor het spannend was of de eindshow Fantasmic! wel door zou gaan. In de regen zijn we toch in het amphitheater gaan zitten en gelukkig kwam een half uur voor de show het goede nieuws dat deze gewoon door zou gaan. De show was erg mooi, met fonteinen, vuurwerk, live action en geprojecteerde beelden op waternevel.

We hebben zo goed als alle attracties en shows kunnen doen die we wilden, met uitzondering van de Beauty and the Beast show en de Tower of Terror. Die laatste vooral omdat dat voor mij nog steeds een twijfelgeval is of ik het wel durf. Jolanda had meteen zoiets van: als je gaat, ga je maar alleen en ik weet het nog steeds niet. Waarschijnlijk gaan we nog wel een dag naar dit park, dus misschien komt het er nog van...

Op de terugweg naar het hotel zijn we nog even langs de supermarkt gegaan voor iets te eten, dat we op de kamer hebben klaargemaakt en gegeten. Zit je om 23.00 uur ineens nog aan de lasagne :D

Morgen hebben we een rustdag. Waarschijnlijk gaan we even kijken bij de Florida Mall en verder zien we het wel.

Tot zover!

Cilla de korte

Super gaaf! De tower of terror is heel cool!

Panny

Tower of Terror is awesome! Nooit meer skippen! :O

Cindy

Ga terug om de tower of terror te doen die is super super goed . En niet zo eng als ie lijkt .