Vakantie USA 2020

Dag 7: Universal Studios

Het was weer vroeg dag vandaag, aangezien Universal Studios op het programma stond en we weer rond openingstijd bij het park aanwezig wilden zijn. Eerst zijn we weer langs de IHOP gegaan voor een stevig ontbijt, dat op de één of andere manier wat tegenviel ten opzichte van de eerdere ontbijten daar. Maar goed, we waren gevoed en konden vol energie de dag tegemoet!

Even voor negen reden we de parkeergarage van Universal Studios in en parkeerden we bij Jurassic Park 403. We zitten trouwens wel eens te klagen over de parkeertarieven van de Efteling, maar hier mag je ook gewoon $ 15,= aftikken om je auto neer te mogen zetten. Na een behoorlijke wandeling kwamen we aan bij de ingang van het park:

Bij aankomst begon het ineens te regenen en kwamen de regencapejes weer tevoorschijn. De attracties hebben we gewoon op de volgorde waarin we ze tegenkwamen gedaan. Waarschijnlijk mede dankzij het slechte weer was het enorm rustig en hoefden we nergens langer dan een minuut of 10 te wachten. Hollywood Rip Ride Rockit, de grootste achtbaan die we tot nu toe zijn tegengekomen sloegen we nog even over om die in de middag te doen, in de hoop dat het dan droog zou zijn.

Rond 13.00 uur werd het zowaar droog, al wilde de zon zich nog niet echt laten zien. Hierdoor was het ook behoorlijk fris, ik denk dat het niet warmer dan een graad of 25 was. We sloten aan in de rij voor de Rip Ride Rockit, waar de wachttijd wel wat langer was: 45 minuten. We stonden nog geen 10 minuten in de rij of het bericht kwam: Attractie in storing. Na enige twijfel besloten we de rij uit te gaan en het later op de dag nog eens te proberen. En uiteraard waren we net de rij uit en de eerste karretjes gingen weer de lucht in... grrrrrr!

Gelukkig was er genoeg anders te beleven en wachtend op de parade van vijf uur hadden we mooi de tijd om nog wat te winkelen en wat foto's te schieten. Onderweg kwamen we deze botenverhuur tegen. Zou het in de verte familie zijn?

Net als zo'n beetje iedereen die in dit park komt, moest ik natuurlijk ook nog even met Jaws op de foto:

Zowaar brak de zon ook nog door om een uur of vijf. Vanaf dat moment schoot de temperatuur omhoog en werd het enorm klam en benauwd. Ik denk dat we het nog niet zo vies warm hebben gehad als vandaag, ondanks (ofmisschien juist dankzij) de beroerde start. We zijn toch nog maar eens naar de Rip Ride Rockit gelopen en tot onze verbazing stond er maar een rij van 10 minuten. Gauw aansluiten dan! Na een korte wachttijd konden we instappen, onze muziek kiezen (de gimmick van deze baan is dat je je eigen muziek mag kiezen (ik koos Evanescence, Jolanda No Doubt)) en werden we 90 graden de lucht in gehesen om vervolgens met een noodvaart de diepte te worden ingestort:

Hierna hebben we nog een rondje gelopen en zijn we op de Universal City Walk, een soort winkelstraat behorende bij het park, een hapje gaan eten. De keuze viel op de Nascar Sports Bar, waar bij iedere tafel een televisie met 15 sportzenders in de muur is ingebouwd. Gelukkig genoeg zaten we net op tijd om de samenvatting van de F1 te zien, zodat we konden bekijken hoe Hamilton de GP op zijn naam schreef. Jammer dat ik de hele race niet heb kunnen zien, maar de vakantie is tot nog toe leuk genoeg om daar niet al teveel over in te zitten.

Na het eten zijn we terug het park ingegaan om de eindshow van de dag te bekijken. Dit was een erg indrukwekkende show met projecties op water met de hoogtepunten van 100 jaar film.

Oh ja, we hebben ook nog een cadeautje voor Remon gekocht. Ik had van tevoren al beloofd dat ik iets voor hem mee zou nemen (ik had thuis al bedacht wat), maar we liepen nu spontaan tegen iets aan dat we nog veel leuker voor hem vonden. Ik verklap nog niet wat het is, maar Jolanda heeft wel even geposeerd bij de ingang van de winkel:

;)

Het is weer een behoorlijk verhaal geworden, zie ik, dus brei ik er maar weer een eind aan, al heb ik eigenlijk nog veel meer te vertellen. Morgen gaan we naar Epcot, het park waar ik persoonlijk het minst van verwacht. Maar we zullen zien, misschien blijkt het wel heel tof allemaal.

Tot morgen!

tante corrie en monika

wat een mooi verslag en de foto s zijn zeer mooi
genieten jullie nog maar even want voor je het weet is jullie vakantie voorbij.