Vakantie USA 2020

Dag 8: Epcot (en bijna Downtown)

Voor vandaag stond het laatste van de vier Disney-parken op het programma: Epcot. We begonnen wat later als normaal, waardoor we na een ontbijt bij Denny's tegen elf uur bij het park arriveerden.

We besloten te beginnen met FutureWorld, het eerste gedeelte van het park. In dit deel zijn bijna alle attracties te vinden. De eerste attractie was meteen raak: In de grote bol hierboven zit de attractie Spaceship Earth, dat de geschiedenis en waarschijnlijke toekomst van de communicatie weergeeft. Het deed allemaal wat gedateerd aan, maar het was over het algemeen best interessant.

Hierna was het gedeelte 'Sea' aan de beurt, waar de 2 attracties in het teken staan van de zee (echt? Ja, echt!), en in het bijzonder van Finding Nemo. Op het plein voor de attracties staan deze bekenden uit de film, die om de paar minuten vrij hard hun bekende MINE! MINE! MINE! uitstoten.

In en bij de attractie Nemo and Friends zijn allerlei grote aquariums, waarin alle mogelijke vissen en dolfijnen te zien zijn. Erg leuk en alvast een voorproefje voor morgen.

Na 'Sea' was het de beurt aan 'The Land', waar zich onder andere de beste attractie van het park bevind:

Hier vlieg je over de mooiste plekjes van de Verenigde Staten. Door wat kleine bewegingen en windeffecten lijkt het echt alsof je vliegt. Ik had hier al het een en ander over gelezen en het heeft alle verwachtingen waargemaakt!

Na de overige attracties in het Imagination Paviljon te hebben gedaan, zijn we een rondje gaan lopen door het tweede gedeelte van het park: 'World Showcase'. Hier zijn in kleine gebieden 10 verschillende landen uitgebeeld met replica's van bekende gebouwen, in elk gebied horeca uit het betreffende land en hier en daar een film of attractie. Het leuke van dit gedeelte is dat de medewerkers die in deze gebiedjes werken ook echt uit het betreffende land afkomstig zijn. In Duitsland bijvoorbeeld, konden we gewoon in het Duits iets te eten bestellen. Nederland was helaas niet vertegenwoordigd.

In het Noorse gedeelte hebben we de slechtste darkride ooit gedaan: Maelstrom. Jolanda en ik begrepen er allebei geen bal van en er was echt niets in de attracties het het ook maar enigszins de moeite waard maakte. Bij het winkeltje bij de uitgang, kwamen we nog wel deze vriend tegen. We hadden geen idee dat Frans zo populair was is Scandinavië:

Na dit rondje hebben we nog de resterende attracties in het Future World-gedeelte gedaan, waarna we iets hebben gegeten en nogmaals Soarin' hebben gedaan. En toen was het bijna tijd voor de eindshow: Illuminations, Reflections of the Earth. Ik had al gelezen dat dit een erg goede show was, en inderdaad. Zeker de mooiste eindshow die we tot nu toe gezien hebben. Als Oudewater 750 nog meeleest: vergeet mijn suggestie van eerder deze week en bekijk een video hiervan. Dit is wat we willen!

Na afloop van dit dagje Epcot kan ik zeggen dat dit puur qua plat vermaak misschien inderdaad het minste park was dat we gedaan hebben, maar het was verreweg het meest interressante en leerzame park. Het was totaal iets anders dan de andere parken, en dat spreekt er dan wel weer voor. Mocht er iemand zijn die binnenkort naar Orlando afreist om pretparken te bezoeken: Sla deze absoluut niet over, het is de moeite waard, als je er met een open mind naartoe gaat.

Aan het einde van de dag wilden we ook nog even naar Downtown Disney, maar doordat we een afslag misten, zaten we ineens op de weg naar het hotel. Dan doen we Downtown nog wel een andere keer ;)

Misschien is het ook wel weer eens leuk om een overzichtje van het weer te geven vandaag:
Temperatuur: 34°C
Vochtigheid: 74%
Gevoelstemperatuur: 42°C

De hele dag zon met hier en daar een wolkje. Rond 20.00 uur heeft het wel even geonweerd (zag er fantastsich uit), maar er is geen druppel gevallen.

Morgen Seaworld. Tot dan!
MINE!

tom

heb je nog vreemde vliegtuigen gezien?????

Casper

Geen vreemde vliegtuigen, maar in Epcot hebben we wel een simulatie gedaan alsof je in een spaceshuttle wordt afgeschoten, was best heftig! En het hotel zit naast een bedrijf dat helicoptervluchten organiseert, dus die komen ook regelmatig over :)