Vakantie USA 2020

Dag 10: Wassen, golfen en onverwacht Downtown

Daar zijn we weer! Eerst nog even over gisterenavond: Net nadat ik het blog gepost had, kwam Jolanda ook aangelopen. Het dutje had haar enorm goed gedaan en met frisse moed zijn we een hapje gaan eten bij de Pizzahut die naast het hotel zit, omdat we niet zo'n zin meer hadden om een stukje te gaan rijden voor een restaurant. Daar troffen we de meest bijzondere ober tot nu toe. Nat is niet het goede woord, deze man was doorweekt op de schaal van gayness. Wel enorm leuk, het was alsof hij ons al jaren kende en kwam gezellig bij ons tafeltje erbij zitten terwijl hij de bestelling opnam. De pizza was ook lekker, maar het 'entertainment' aan tafel maakte het ;)


's Avonds hadden we eigenlijk ook nog wel zin om naar een kroeg ofzo te gaan. De hotelbar zat helemaal vol en daarom zijn we een deurtje verderop gaan kijken bij Dave & Buster's. Dit bleek behalve een bar en restaurant ook een soort arcade te zijn en we hebben een paar uurtjes gespendeerd met verschillende spelletjes.

Dan vandaag: We hadden een rustdag ingepland, het enige dat we echt moesten was een wasje draaien, aangezien we beiden zonder onderbroeken en sokken zaten en ook de voorraad shirtjes behoorlijk dun werd. Na te hebben uitgeslapen tot een uur of tien- half elf, hebben we eerst daar maar even voor gezorgd. Terwijl de was in de machine zat, aten we een broodje en terwijl de was in de droger zat, hebben we even gezwommen.

Florida schijnt ook de staat van de golfsport te zijn, maar omdat we dat allebei niet kunnen, wilden we wel een rondje Adventure Golf gaan spelen. Bij ons heet dat gewoon midget golf, maar ik denk dat ze hier denken dat Adventure meer mensen aantrekt. Het barst hier van de Adventure Golfbanen en wij kozen voor de Pirates Cove. Spannend!


Na 18 holes had ik een handicap van 7 en Jolanda van (ik durf het bijna niet te zeggen) 29.
Inmiddels was het een uur of drie en wilden we even naar de Publix Supermarkt. Op internet even opgezocht waar die zat en ik kon er zo naartoe rijden. Dacht ik. Blijkbaar hadden we een afslag gemist, want ineens zaten we op het terrein van Walt Disney World. Ach, nu we er toch zijn, rijden we maar even door naar Downtown Disney, die stond ook nog op het verlanglijstje. Disney Downtown is het winkel- en uitgaansgebied van Disney.

Eén van de eerste winkels die we tegenkwamen, was een enorm grote Lego-winkel. Op deze foto lijkt het wel een snoepwinkel met zelfschepbakken, maar het zijn bakjes met legosteentjes:



Voor de deur stonden ook een aantal Lego-sculpturen, waarvan dit de grootste en mooiste was:

Hierna hebben we nog wat andere winkels afgestruind, want ik had een missie: Eergisteren heb ik iemand gezien met een enorm tof Disney t-shirt en die wilde ik graag hebben. Na samen met een vriendelijke verkoopster de grootste winkel van heel WDW te hebben doorzocht, bleek dat mijn missie ging falen. Het t-shirt blijkt een aantal jaren oud te zijn en niet meer in de collectie te zijn. Damn! Dan maar op zoek naar een ander leuk t-shirt als souvenir. Dat moet van de week maar een keer, want mijn teleurstelling was zo groot dat ik even geen zin meer had om naar een andere leuke te zoeken.

Wel hebben we een boek, een CD en een cadeautje voor Esther gekocht. Moeten we nog wel even inpakken, maar daar hebben we thuis vier weken de tijd voor ;)

Even voor zeven waren we terug bij het hotel en besloten we te gaan eten in Pointe Orlando, het gebied hier aan de overkant. We zitten praktisch naast een congresscentrum, en daar is nu een zonne-energie-congres aan de gang. Blijken die eikels bijna alle restaurants te hebben gereserveerd. Allemaal besloten feestjes, waardoor wij veroordeeld waren tot een simpele burger bij Johnny Rockets. En zo positief ik was over deze tent van de week, zo negatief was de ervaring nu. Slechte bediening, vieze tafels, middelmatig eten, lange wachttijden. Uit wraak heeft de serveerster maar een kwartje fooi gekregen >:)

Morgen gaan de naar Universal Islands of Adenture, het park waar ik persoonlijk het meeste van verwacht. The Hulk Coaster, the Amazing Spiderman (dat de beste attractie ter wereld schijnt te zijn), een heel Harry Potter thema-gebied. Ik kan niet wachten!

Maar nu eerst ter uwer vermaak: een bonusverhaal van mijn lieftallige echtgenote. Eigenlijk zou ze het hele blog van vandaag schrijven, maar dat durfde ze toch niet helemaal aan. Met kleine stapjes beginnen is vaak het beste, dus doet zij een samenvatting van haar belevenissen de afgelopen 10 dagen.

Veel leesplezier daarmee en tot morgen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!