Vakantie USA 2020

En dan nu: Jolanda

Zoals Casper al zei is hier mijn gedeelte van de blog.


Allereerst het vliegen. Dit was erg mooi, het was de hele vlieg tocht helder weer en kon ik erg genieten van het land en water onder ons. Ook was er in het vliegtuig een soort van tomtom aanwezig die precies aan gaf waar we waren. Erg leuk om te volgen. Daardoor was de tijd omgevlogen.


Inmiddels haal ik alle parken en attracties door elkaar en moet ik af en toe het blog terug lezen om te weten wat we ook alweer allemaal gedaan hebben. Ik haal daarom mijn meest indrukwekkende dingen maar even op.


Ik vind vooral de dieren in en om het park echt mooi om te zien. Casper heeft al een aantal van deze dieren genoemd, maar de eekhoorntjes en de dolfijnen vind ik erg leuk ook de vliegshows van de papagaaien en andere grote vogels vind ik erg leuk.


We hebben ook vele aquariums gezien waar ik uren naar zou kunnen kijken. Ik word daar erg rustig van. Je zou maar lekker de hele dag zo kunnen drijven in het water.


Ook het volkslied aan het begin van de dag (9/11) en iedereen die dan naar de vlag kijkt vond ik erg indrukwekkend. Vandaag ging halverwege de vlaggen ook half stok. Ik wilde weten waarom dit was en dat bleek vanwegen de dood van een Amerikaan op de ambassade in Libie tezijn. Ook in het Disney park ging deze half stok. Wat heerst er hier een saamhorigheid.


Aan het einde van de dag voel ik me alsof ik de Nijmeegse vierdaagse heb gelopen, maar de indrukken die ik met de dag heb mee gekregen maken een hoop goed.


Wat ook indrukwekend is/was is het ontbijt. 2 eieren 2 worstjes 2 dikke pannenkoeken en rosti is hier een gemiddeld ontbijt. De eerste dag moesten wij daar erg aan wennen, maar het blijkt dat dit met dit klimaat echt nodig is. De warmte kost je veel energie waardoor je beter een stevig ontbijt kan hebben dan de hele dag door eten. Eten in de parken is niet te betalen. Ook gewoon brood en beleg in de supermarkten is hier of niet te vinden of niet te betalen.


Zowiezo zijn er een aantal voorbereidingen nodig voor we 's morgens weg kunnen. Allereest gaan in de tas twee regencapjes. Als het hier regent is het kort maar krachtig. 1 fles water, 1 kleine handdoek, flesje zonnebrandcreme, de zonnebrillen, petjes en 1 fles ijsklontjes met woeiwapper. Dit allemaal om ons droog, koel en veilig tegen de zon te houden. Ook gaan natuurlijk de fotocamera en de filmcamera mee.


Wat me het meest is meegevallen is het rijden in een auto met automaat. De eerste dag na het vliegen had ik daar nog moeite mee, maar nu merk ik dat het echt relaxed is. Ook het rijden hier valt me mee. Na de theorie lessen van Casper in Nederland blijkt het hier een stuk makelijker te zijn. Er zijn een stuk minder auto's op de weg en je kan vaak maar 1 kant op.


Volgens mij heb ik nu wel de meest indrukwekkende dingen gehad. Het kan ook best dat ik de helft ben vergeten, maar gelukkig hebben we de foto's nog..

Reacties

Reacties

Trails

Nou, het gaat jullie allemaal héél goed af.
Keep up the good work and... ENJOY!!!

ras

haha geweldig! een 'woeiwapper'!!!
leuk dat je t zo naar je zin hebt joh, zit hier helemaal te genieten :D.

tot de volgende blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!