Vakantie USA 2020

Dag 11: Universal Islands of Adventure

Vanmorgen zouden we, voor we naar Universal Islands of Adventure gingen, eens ergens anders gaan ontbijten: bij Friendly’s. Wederom misten we een afslag en zodoende kwamen we toch weer bij Denny’s terecht. Ach, niet erg: Denny’s is goed te eten en Friendly’s komt dan morgen wel.

Even voor negen arriveerden we bij Universal en kon het grote avontuur (Islands of Adventure, get it?) beginnen. In tegenstelling tot de eerdere parken die we hebben gedaan, begonnen we nu niet in het wildeweg attracties aan het begin te doen, maar liepen we meteen naar het Harry Potter gedeelte achter in het park. Ik had gelezen van tevoren dat dit gedeelte altijd enorm druk is, dus wilden we die drukte voor zijn. De grootste (en beste) attractie in dit gedeelte is The Forbidden Journey, dat zich afspeelt in en om Zweinstein:


Deze attractie is in één woord geweldig! Het is een combinatie van simulatie, film, darkride en er zit ook wel iets achtbaan-achtigs in. Eigenlijk is het gewoon met niets te vergelijken, je moet het gewoon beleven. Aan alle Harry Potter fans zou ik willen zeggen: Alleen al deze attractie maakt de reis de moeite waard! Koop een ticket, vlieg erheen en ga hem gewoon doen. Echt zo adembenemend mooi was het.

Na Harry Potter deden we eerst een rondje door het park. Het was niet erg druk en we konden meteen instappen in de Jurassic Park ride, een rustig tochtje, tot je de losgeslagen dinosaurussen tegenkomt. De rit eindigt in een grote spalsh en hierin werden we een beetje nat. Een beetje maar, maar dat werd snel opgelost toen we vervolgens Dudley Do Right’s Rip Saw Ride deden. Ook weer een log flume met een enorme spalsh aan het einde. Na deze rit had ik geen droge draad meer aan mijn lichaam. Gentleman als ik ben had mijn brede lichaam Jolanda grotendeels drooggehouden. Dan maar even weer opwarmen in de zon met een sigaretje:


Dat is hier trouwens allemaal briljant geregeld. In de parken mag je over het algemeen niet roken, maar er zin Designated Smokers Areas, waar het wel mag. Ik had van tevoren verwacht dat dit wel vervelend zou zijn, maar het is echt de beste uitvinding ooit. Zouden ze in Nederland ook moeten invoeren. Er zijn genoeg van deze areas te vinden en ze zorgen ervoor dat je automatisch regelmatig je rustmomentjes pakt in de parken. Ik ben fan!

In het Toon-gedeelte waar deze natte ride staat, staan ook allemaal tekstballonnen en dergelijke waar je mee op de foto kunt. Deze geeft wel aardig mijn gedachte weer:


Jolanda probeerde nog een hond te vangen, maar werd meegesleurd:


Dan Marvel’s Superhero Island. Hier staat de attractie The Amazing Spiderman, dat volgens velen de beste attractie ter wereld is. Wat mij betreft vecht deze ride om de eerste plaats met The Forbidden Journey van Harry Potter die we eerder op de dag deden, maar het is inderdaad een fanatstische belevenis.

De mega-coaster The Incredible Hulk stond vervolgens op het programma. De lancering is leuk, maar verder viel ie enorm tegen. Wat een rammelbak zeg! Jolanda en ik kwamen er beiden met enorme hoofdpijn uit door het geschud. Deze baan komt onderaan het lijstje achtbanen dat we deze vakantie gedaan hebben. Misschien zelfs wel helemaal onderaan alle achtbanen die ik ooit gedaan heb.

Nu restte ons alleen nog Dr Seuss’ Landing, een leuk en vrolijk gebied met wat meer kindvriendelijke attracties en The Lost Kingdom, een mooi gebied met onder andere Poseidon’s Fury en Sinbad’s 8th journey. Na deze gebieden zijn we doorgegaan naar het Harry Potter gedeelte om deze eens wat beter te bekijken en wat foto’s te maken. Behalve Zweinstein is ook het dorpje Zweinsveld hier uitgebeeld, waar ook winkeltjes van de Wegisweg te vinden zijn. Zo is er Olivander’s, waar je toverstokken kan kopen, en waar ook een leuk showtje wordt opgevoerd: Er wordt een kind uit het publiek gehaald, die verschilllende stokken moet “passen”, net als in de boeken. Eerst gaat er van alles mis, maar na de derde stok is het raak. Erg leuk gedaan, zeker voor het kind dat uitverkoren wordt.

Ook hebben we een echt boterbiertje gedronken, die we kochten bij de drie bezemstelen:


Zie je niet vaak, Jolanda met bier ;) Het is dan ook boterbier, dat alcoholvrij is en een beetje naar caramel smaakt. Ik vind het niet zo lekker en was er na een paar slokken eigenlijk al klaar mee. Veel te zoet!

Ook mochten we nog met een paar echte tovenaars op de foto:


We deden nog wat rides (waaronder een kinderachtbaan, waarbij het in-en uitstappen hilarisch was, dankzij mijn lengte en Jolanda’s breedte ;) ) en ik deed the Forbidden Journey nog een keer. Jolanda sloeg even over. Op weg naar de uitgang bleek Spiderman geen rij te hebben en heb ik ook die nog eens gedaan.

Tot slot hebben we nog een cadeutje voor Jeroen en een t-shirt voor mij gekocht en zijn we terug naar het hotel gegaan om nog even te zwemmen. Vandaag zijn er een paar Duitsers aangekomen in het hotel en uiteraard dachten die dat het hele zwembad van hun was, maar Jolanda heeft een bejaarde Duitse vol op het oog geraakt met een balletje, ha! Jolanda blijft volhouden dat het per ongeluk was, maar ik weet wel beter, en ik ben trots op haar! :P

Nu loopt het tegen zevenen en gaan we zo een hapje eten. We weten nog niet wat, we zien wel waar we terecht komen.

Morgen stond eigenlijk Disney Magic Kingdom weer op het programma, maar als we dat uitstellen tot maandag, kunnen we de Electric Parade meepakken, dus dat doen we dan maar. Wat we morgen gaan doen, weten we nog niet zeker, maar waarschijnlijk wordt het Epcot, Hollywood Studios, Disney Downtown of een combinatie daarvan. Tot morgen!

Reacties

Reacties

Remon

Gaaf! Ik zal niet zeggen waar je Jeroen zn cadaeutje hebt gekocht.
Foei Jo, das niet lief.
Veel Plezier verder!

ras

haha jo! durf je wel tegen zo'n bejaarde..hihi.
volgens mij hebben jullie dadelijk nog een extra koffer nodig voor alle cadeau's!!!
tot morgen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!