Vakantie USA 2020

Dag 13: Discovery Cove

Vandaag was het eindelijk tijd voor het hoogtepunt van deze vakantie (al bestaat ie eigenlijk alleen maar uit hoogtepunten): Een bezoek aan Discovery Cove met daarbij een interactie met dolfijnen. Even over acht kwamen we al aan bij het park, omdat we niet hoefden te ontbijten van tevoren. Alles zou deze dag inclusief zijn (en toch werd het de duurste dag, daarover later meer): ontbijt, lunch, drankjes, snacks, snorkel, wetsuit; alles was inbegrepen in de toegangsprijs.

Bij aankomst moesten we even wachten om in te checken en kregen we beiden een pasje mee met daarop de tijd en plaats van de dolfijneninteractie: kwart over elf. Dat duurde nog even, dus na een ontbijtje en nadat we ieder een wetsuit hadden aangemeten gekregen, zijn we eerst eens bij de Great Reef wezen kijken. Hier konden we snorkelen tussen diverse tropische vissen en pijlstaartroggen. Het snorkelen ging me in eerste instantie niet best af; zolang ik stond kon ik gewoon met mijn hoofd onder water ademen door de snorkel, maar zodra ik ging zwemmen, begon ik zowat te hyperventileren. Na wat oefening ging dat beter, maar nog steeds vond ik het helemaal niks. Roggen zijn enorm groot, en ik was bang dat ik op zo’n beest zou gaan staan. En ik vind ze vies, dus ik wil ze liever niet aanraken. Ze zwemmen echter gewoon gezellig onder je door en tegen je aan, dus dat was geen succes. Al na een kwartier besloten zowel Jolanda als ik dat dit niets voor ons was.

Dan maar even een rondje door het park lopen tot we aan de beurt waren om met de dolfijnen in de weer te gaan. Even een sigaretje en een kop koffie tussendoor en het was elf uur. Op naar de briefing! Allereerst moesten we een verklaring tekenen dat we op de hoogte waren van de risico’s van het met dieren werken en kregen we een praatje over wat we vooral wel en niet moesten doen. Daarna was het op naar de Dolphin Lagoon in groepjes van 9. Zodra we het water instapten, kwam er meteen een nieuwsgierige dolfijn genaamd Kaylee naar ons toe om te zien wat al die drukte nu weer was. Kaylee werd weg gestuurd door de trainer en we mochten iets verder het water in om kennis te maken met “onze” dolfijn: Yoshi. Yoshi was een mannetje van 8 jaar en nadat de dolfijn wat leuke trucjes had gedaan, moesten we één voor één wat dieper het water in om Yoshi een kusje te geven en te omhelzen. Jolanda en ik waren “team Holland” en mochten als eerste.

De trainer vertelde ondertussen allemaal interressante informatie over de dolfijnen en nadat iedereen geweest was, ging Yoshi er vandoor. Geen nood, want een andere dolfijn kwam kennis met ons maken: Dexter, wederom een mannetje van 8 jaar. Je kon duidelijk het verschil zien met Yoshi en ik begrijp nu ook ineens hoe de trainers de verschillende dolfijnen uit elkaar kunnen houden. Al hebben ze er bij Discovery Cove 44, ik denk niet dat ik die binnen een week allemaal bij naam zou kunnen noemen ;)

Met Dexter gingen we een stukje zwemmen. We zwommen zelf naar een dieper gedeelte van de lagoon en daar moesten we hem vastpakken bij rug- en zijvin, waarna hij ons één voor één weer terug naar de kust trok. Erg gaaf! Tot slot zwaaide alle dolfijnen nog even met hun staart en maakten ze een paar sprongen en zat de hele ervaring er alweer op. Alles was vastgelegd op foto en video, en hoewel het een behoorlijke uitgave was (ruim 200 dollar, vandaar de duurste dag), hebben we toch het complete souvenirpakket met 7 foto’s,een dvd, een foto-cd, 2 sleutelhangers en een poster gekocht. Dit was een ervaring die we echt wel op beeld bij ons willen houden! Helaas kan ik de foto’s hier nog niet plaatsen, aangezien deze netbook geen dvd-speler heeft, maar dat komt dan nog wel.

Na de dolfijnen encounter hadden we de hele dag om lekker het park te ontdekken en te relaxen. Eerst maar een rondje door de Aviary dan, een enorm vogelverblijf. Jolanda en ik zijn toch meer van de vogels dan van de vissen. Hier hebben we wel zelf wat foto’s kunnen maken, dus blijft dit blog toch niet geheel fotoloos vandaag:


Doordat je de vogels zelf mocht voeren, kwamen ze erg dichtbij en, zoals je kunt zien, soms ook op je zitten. Zou wat voor mijn moeder zijn! ;) Nadeel was dat het hier redelijk druk was en iedereen met voerbakjes stond te zwaaien, waardoor het een lucky was als een vogel jou uitkoos om door gevoerd te worden.

Inmiddels was het ruim lunchtijd, en ondanks dat we hier nog niet eerder geluncht hebben buiten een snelle snack in de vorm van een pretzel ofzo, ging het er best in. De rest van de dag bestond vooral uit lekker relaxen op de verschillende stranden en terrasjes en lekker en rondje drijven over de lazy river, een ruime zoetwaterstroom.

Deze dag was echt de ervaring van ons leven! Zometeen gaan we de dag afsluiten bij BB Kings, het restaurant waar we de tweede dag van onze vakantie ook zijn geweest. Er is live-muziek bij het eten vanavond, dus dat kon nog wel eens gezellig worden.

(later)

Was dat even een tegenvaller! Het eten was niet erg lekker, we werden weggekeken en stonden binnen 35 minuten weer buiten met een voor- en hoofdgerecht achter de kiezen... Dan maar even naar de hotelbar, waar ik nu op het terras dit blog zit bij te werken met een heerlijke Vodka Collins. Daar wordt ik dan weer iets blijer van :)

Morgen hebben we een rustdag, maar omdat vandaag ook al zo heerlijk relaxed was, gaan we op trollytour. Voor 4 dollar de man kunnen we de hele dag I-drive op en neer reizen om te winkelen, een hapje te eten, dingen te gaan doen en misschien belanden we nog wel even bij Seaworld. We gaan het zien.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Ria Steenbergen

gaaf zeg met die dolfijnen.Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's en films.
groetjes pa en ma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!