Vakantie USA 2020

Dag 17: Een paar uurtjes Aquatica en heerlijk eten bij Outback Steakhouse

Vanmorgen mochten we een klein beetje uitslapen, aangezien we Aquatica zouden gaan doen. Dit is een waterpark (waar er hier ook best veel van zijn), die pas om 10.00 uur open zou gaan. We waren niet van plan om bij openingstijd al voor de deur te liggen, dus konden we het nog iets later maken.

Omdat parkeren hier zo duur is (en omdat het gewoon leuk is), besloten we om met de I-ride Trolly te gaan. Even kaartjes gehaald bij de tourism-balie van het hotel en we konden rond tien uur op weg naar een ontbijt. We kwamen weer bij Denny’s terecht en na de pannenkoeken, eieren en worstjes naar binnen te hebben geschoven, stonden we weer bij de bushalte. De eerste trolly die voorbij kwam zat al vol, dus hebben we hier gezellig een ruim half uur staan wachten. Uiteindelijk kwamen we rond half twaalf aan bij Aquatica. Even snel een kluisje gehuurd en omgekleed en we konden een ligbed uitzoeken op het “strand” aan het golfslagbad. Hier hebben we eerst even gegolfd, voor we naar de lazy river gingen, waar ook de Dolphin Plunge staat.

Na wat rondjes gedobberd te hebben, sloten we aan in de rij voor wat volgens het park zelf de beste glijbaan van het park moest zijn. Bij Dolphin Plunge gaat de glijbaan door een basin met dolfijnen heen en dat moest een heel bijzondere ervaring zijn. Jammer alleen dat het stukje dat daadwerkelijk door het basin heengaat ongeveer vier meter is en dat je dus geen dolfijn ziet door de snelheid en het gespetter. Het idee van deze baan is geweldig, de uitvoering slaat helemaal nergens op.

Sinds ik in Limburg een bijna-dood-ervaring heb gehad in een waterglijbaan ben ik toch al niet zo dol op die dingen, dus lieten we de andere banen voor wat ze waren. Ik ging lekker in de zon liggen op mijn ligbed, terwijl Jolanda ging bekijken wat er nog meer te doen was in het park. Na een uurtje kwam Jolanda me halen en wilde ik ook wel weer het één en ander gaan doen, dus zijn we naar een stroomversnelling gegaan, die volgens Jolanda ook erg leuk was.

’s Morgens was het stralend weer, maar in het begin van de middag begon de lucht aardig te betrekken. We lagen dan ook nog maar net in het water van de stroomversnelling of het bericht kwam dat we eruit moesten: onweer op komst. Binnen tien minuten ging het inderdaad als een beest tekeer en na een uurtje gewacht te hebben, besloten we om even over drie om ons om te gaan kleden en terug te gaan naar het hotel. Het zag er toch niet naar uit dat het erg op zou gaan knappen.

Aangekomen bij het hotel zagen we dat het zwembad daar ook nog steeds dicht was, hoewel het onweer al over was. Blijkbaar stond er toch nog wat op de radar. Jolanda is even een uurtje gaan liggen, terwijl ik ben begonnen aan deze blogpost. Op aanraden van Syllvia in één van de eerste reacties op dit blog gaan we vanavond eten bij het Outback Steakhouse. Ik ben benieuwd!

(later)

Zo, zelf heb ik ook nog even een uurtje gelegen, voordat Jolanda me wakker maakte om te gaan eten. Ik merkte toen pas dat ik behoorlijk verbrand ben aan mijn schouders, rug, nek en borst. Het is de hele vakantie goed gegaan, maar vanmorgen was ik vergeten te smeren... Jolanda is ook een beetje verbrand, omdat ze een lager uitgesneden badpak aan had vandaag. Lekker dan :S

Rond kwart voor acht kwamen we aan bij het Outback Steakhouse, waar we nog even 20 minuten moesten wachten op een tafeltje. Druk! Maar op zich een goed teken. Als een restaurant dat redelijk uit de buurt van de drukkere buurt ligt zo druk is, moet het eten wel goed zijn. Terwijl we buiten wachtten tot er een tafel beschikbaar zou zijn, kwam er een vriendelijke ober ons en een paar andere wachtenden alvast een klein hapje aanbieden. Erg vriendelijk allemaal!

Eenmaal binnen begonnen we met de appetizer Blooming Union, oftwel bloeiende ui. Het zag er geweldig uit en smaakte nog beter!


Als hoofdgerecht had Jolanda de Alice Spring Chicken en ik de Filet met wilde champignons. De champignons waren denk ik erg wild en moeilijk te vangen, want op mijn stukje vlees lagen er maar liefst een stuk of drie... Maar lekker! Toe ging Jolanda voor de carrot cake en ik voor een mexican coffee. Moest ik wel even uitleggen wat dat was, maar ook die ging er goed in. Vandaag was ik trouwens aan de beurt om mijn ID te laten zien toen ik een biertje bij het eten bestelde :D

Syllvia, bedankt voor deze geweldige tip. We hebben echt genoten. Misschien wel het beste eten van deze vakantie :) Wat we ook heerlijk vonden was dat we rustig de tijd kregen voor ons eten. De afgelopen paar weken zijn we eraan gewend geraakt binnen drie kwartier weer buiten te staan, na een volledige maaltijd, maar hier konden we heerlijk rustig tafelen. Echt stukken beter!

Morgen is onze laatste pretparkdag. We gaan eerst naar Universal Studios en Islands of Adventure, vooral voor Harry Potter, Spiderman en Hollywood Rip Ride Rockit. Daarna zien we wel wat we doen. Of we blijven in die parken, of we gaan nog even naar Aquatica, of we gaan lekker relaxen bij het hotel en alvast wat dingetjes inpakken. We zullen wel zien.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

remon

hoe gaat het met je oor?

Casper

Nog steeds dicht... En nu piept ie ook nog eens een keer :( Thuis toch maar even langs de dokter om hem uit te laten spuiten denk ik...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!