Vakantie USA 2020

Onzekere tijden

En toen stond ineens de vakantie op losse schroeven. Zoals het er nu naar uitziet heeft Corona ons huis niet overgeslagen, maar zijn ernstige klachten wel uitgebleven. Natuurlijk kent de wereld momenteel veel grotere problemen dan een vakantie die niet door kan gaan, maar voor ons is dit wel een tegenvaller.

Inmiddels hadden we vlucht, hotel in LA, hotel in Las Vegas en huurauto geboekt. Inmiddels hebben we het hotel in LA en de huurauto weer geannuleerd. Voor de vlucht hebben we geboekt bij KLM en we zijn zo eigenwijs geweest om geen annuleringsverzekering af te sluiten. Nu biedt KLM wel omboekingsmogelijkheden in verband met de coronacrisis, maar die gelden voor vluchten tot 4 juli 2020. Aangezien wij pas begin september zouden gaan vliegen, is nog niet helemaal duidelijk hoe dat gaat lopen. Mogen Europeanen tegen die tijd weer naar de VS? Is het dagelijks leven daar tegen die tijd alweer voldoende hersteld, dat we ook een leuke vakantie kunnen hebben?

Inmiddels hebben we zelf een voorkeur om de vakantie door te schuiven naar september 2021, maar het hangt er ook nog even vanaf wat de KLM besluit. Zoals het er nu naar uitziet, hebben we de komende maanden de volgende dingen te doen:

• De website van de KLM in de gaten houden over mogelijkheden tot omboeken;
  • In de gaten houden wanneer en hoe de maatregelen in de VS aangepast worden.

Normaal gesproken vind ik de voorpret minimaal zo leuk als de vakantie zelf, maar in dit geval…. Maar goed, we wachten het af en hopen ondertussen dat corona een beetje ingedamd zal worden en we binnenkort goed nieuws krijgen.