Zion van boven en Bryce per auto
Hurricane - Zion - Bryce - Panquitch
Omdat we gisteren zo belachelijk vroeg in bed lagen, waren we vanmorgen weer vroeg wakker. Om 7 uur hadden we alles al ingepakt en na een snelle hap en een kop koffie konden we uitchecken en op weg. Zoals gezegd zouden we door Zion heen naar de volgende bestemming rijden en onderweg nog een wandeling proberen mee te pakken. Of we die wandeling zouden doen hing vooral af van of we de auto kwijt zouden kunnen, want er was maar een heel klein parkeerplaatsje bij het startpunt. Na eerst zigzaggend omhoog uit de canyon te zijn gereden, kwamen we bij een tunnel van ruim een mijl waar we doorheen moesten en vlak daarachter lag de parkeerplaats; met een vrije plek!

We konden de auto dus parkeren en de korte wandeling van 1.1 mijl aanvangen. Niemand had er echter bij verteld dat de tocht langs de rand van de canyon liep, waar we meer over rotsen moesten klauteren dan wandelen. Omhoog, omlaag, weer een stuk omhoog, langs een afgrond zonder railing, over wat rotsblokken klauteren.... Na een (ruim) half uurtje stonden we op het uitkijkpunt. En het was elke zweetdruppel dubbel en dwars waard!

(het pad was soms best smal)


De beloning:


Terug ging gelukkig iets makkelijker, omdat het meer naar beneden liep en we inmiddels wisten hoe we het beste onze voeten konden neerzetten. Terug bij de auto vervolgden we onze weg naar de achteruitgang van Zion en daarna: Bryce! We zouden pas na 15:00 uur in kunnen checken bij het volgende hotel, dus hebben we eerst even gekeken wat het park Bryce ons te bieden had. We hebben niet veel gelopen, maar zijn met de auto langs de bovenrand gereden en hebben op verschillende uitkijkpunten genoten van het uitzicht over de canyon.



Rond 14.30 vonden we het mooi geweest en vertrokken we naar het hotel. Dat is iets minder mooi dan de vorige, maar gelukkig wel schoon. Het staat in the middle of nowhere, dus wat we straks moeten gaan eten is nog even de vraag. Er schijnen wel wat leuke tenten in Panquitch, het dorpje hier, te zitten, dus we zien wel. We zullen ook even snel een wasje doen (in het bad), want we zweten de kleren hard genoeg vol. Verder staat er voor vanavond weinig op het programma, want morgen willen we heel graag nog vroeger dan anders op pad, om de zon te zien opkomen boven de canyons. Hopelijk gaat dat lukken, we laten het morgen weten!

Reacties
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}