Vakantie USA 2024

Dag 14: Spookstad

Phoenix - Apache Junction - Taylor

Vanmorgen was het gelukkig wat rustiger bij het ontbijt dan gisteren, dus we hebben het er even van genomen voordat we uit moesten checken uit onze suite. We gingen meteen op pad, want we waren de stad wel zat. Het was behoorlijk druk op de ringweg van Phoenix met forenzenverkeer, maar toen we bijna de stad uit waren werd het wat rustiger. (Over die weg gesproken: ik denk dat zelfs Belgen zouden zeggen: “Amai, wat fijn dat wij thuis zulke goede wegen hebben, vergeleken met hier.”) Een mooi moment om even te tanken, en daar viel ons oog op een bord “Goldfield Ghost Town and Mine”. Een spookstadje bezoeken stond nog op ons verlanglijstje, dus maakten we een kleine omweg om dit stadje dat in 1890 werd verlaten te bezoeken. Volop toeristisch nu natuurlijk, maar toch leuk om even gezien te hebben.

Daarna was het weer een prachtige rit van een uur of drie naar ons volgende hotel. Berg af, op, weer af; het was echt een schitterende rit. Onderweg hadden we wel noodweer. Het regende zo hard dat de ruitenwissers het niet meer aan konden op een gegeven moment. Gelukkig was het maar een klein stukje dat zo slecht was.

Even voor drieën kwamen we aan en konden we inchecken. Verder hebben we vandaag weinig gedaan. Even gegeten bij Arby’s (tegenvaller) en verder heeft Jolanda vooral liggen lezen en heb ik de wedstrijd tussen de Eagles en de Falcons gekeken op tv. Spectaculair einde!

Een kort blogje dus vandaag, morgen weer beter. De foto’s van vandaag houden jullie ook nog tegoed, want het internet is hier op de kamer ontzettend traag. Tekst uploaden gaat nog net.

Morgen gaan we naar de Grand Canyon, waar we twee nachtjes zullen blijven.Daar hebben we enorm veel zin in en we kijken ernaar uit. Tot morgen!