Vakantie USA 2024

Dag 17: nog een keer Grand Canyon en dan naar Prescott

Grand Canyon Junction - Grand Canyon - Prescott

De laatste dag Grand Canyon! We gingen vroeg op pad vandaag. De koffers waren alweer vroeg ingeladen en na even snel koffie, jus en wat bagels te hebben gehaald bij het benzinestation naast het hotel, gingen we op weg. Maar niet voor we wat foto’s hadden genomen van de auto’s en beelden die hier stonden:

Eenmaal in het park van de Grand Canyon gingen we rechtsaf om de scenic route naar het uitkijkpunt Desert View te volgen. Desert View wordt nog beheerd door natives en er was dan ook veel te vinden qua souvenirs. Maar wij kwamen voor het uitzicht:

Dezelfde toren vanaf een ander punt:

Nou vooruit, een dromenvanger en kettinkje voor Jolanda dan, allebei handgemaakt (zeggen ze).

Het plan was om vanaf dit punt terug te rijden en dan via Grand Canyon Junction en Williams naar Prescott te rijden. Google gaf echter een alternatief dat 21 minuten langer zou duren, maar ons wel over wegen stuurde waar we nog niet geweest waren. Die keuze was dus snel gemaakt, we konden toch pas na 15.00 uur inchecken. En zo hebben we weer mooie nieuwe dingen gezien. Hier kun je bijvoorbeeld goed zien dat de canyon een gat in de grond is, wat minder opvalt als je er in of vlak aan de rand staat:

Rond een uur of één begonnen onze maagjes toch wel te knorren door het karige ontbijt. En zie, daar reden we langs een Denny’s die ons heerlijke sandwich ‘melts’ serveerde: geroosterd brood met vleesbeleg (rund voor mij, kip voor Jolanda) en gesmolten kaas. Goed te doen!

Bij het hotel aangekomen hebben we eerst even een tijdje gerust en daarna gingen we downtown van Prescott eens bekijken. We hebben een lekker stukje gewandeld over de “Whiskey Row”, een straat met allemaal kroegen en restaurants. We zaten echter nog vol van de lunch, dus buiten een ijsje hebben we niets gegeten en we gingen alweer snel terug naar het hotel. Daar hebben we nog even ‘gezwommen’ in het ‘zwembad’. Lees: gedompeld in een inieminiebadje van 3 voet diep. En koud! We waren er alweer snel klaar mee. Dan maar een biertje en een spelletje op de kamer, ook leuk!

Morgenochtend gaan we hier nog wat van de omgeving bekijken, alvorens we naar Blythe rijden. We hopen weer op een mooie route.

P.S. We vinden het heel leuk om te zien dat jullie meelezen en kijken elke dag uit naar de reacties :)

Ria Steenbergen

Iedere ochtend op de rand van mijn bed lees ik jullie verhaal.
Het is allemaal prachtig. Wat is de aarde toch mooi.
Nog veel plezier de laatste week.