Vakantie USA 2020

Dag 18: Universal Islands of Adventure, Universal Studios, Aquatica en Señior Frogs

Vandaag is de laatste volledige dag van onze vakantie.... de afgelopen weken zijn omgevlogen! Het lijkt wel of we hier nog maar een paar daagjes zijn, maar het zit er echt alweer bijna op :(

Vanmorgen hebben we eerst heerlijk ontbeten bij Perkins (geen zorgen, morgen is Denny’s weer aan de beurt ;) ), waarna we vertrokken naar Universal. Rond negen uur reden we daar de parkeergarage in en even later stonden we weer oog in oog met Zweinstein.

We hadden niet zoveel zin om te wachten, dus zijn we de single riders line ingedoken. Uit deze rij worden de lege plekken opgevuld, en dat gaat lekker snel. Het betekende wel dat we niet bij elkaar zaten, maar het is toch niet zo alsof we tijdens de rit een diepgaande discussie met elkaar aangaan. Deze ride blijft toch echt geweldig. Hierbij roep ik nogmaals alle Harry Potter fans op om flink te sparen en deze kant op te komen. Je moet het gewoon beleefd hebben!

Na Harry Potter’s Forbidden Journey zijn we doorgegaan naar de blauwe draak van Dragon Challenge, zodat we ook in dit park alle achtbanen gehad hebben. Hierna was het even wandelen naar Super Heroes Island voor nog een ritje met the Amazing Spiderman. Ook die was weer genieten!

In dit park hadden we Poseidon’s Fury ook nog niet gedaan, dus werd dat de volgende stop, na even iets gedronken te hebben (pro-tip: Slushi Cola is NIET lekker). De attractie stelde niet heel veel voor, al zaten er wel wat geweldige effecten in. Zowel Jolanda als ik waren onder de indruk van de watergang, waar het water in een boog van 360 graden om je heen stroomt, maar je zelf (bijna) niet nat wordt. Erg leuk gedaan.

Hierna vonden we het wel mooi geweest in Islands Of Adventure, en zijn we naar Universal Studios gegaan. Samen deden we een rit in Hollywood Rip Ride Rockit (ik koos voor de Charlie Daniels Band deze keer :D ) en die viel een beetje tegen. Veel minder soepel dan de eerste keer dat we hem deden. Jolanda was meteen klaar met achtbanen, maar ik heb Revenge of the Mummy nog even meegepakt. Die blijft leuk.

Inmiddels was het ruim één uur geworden en lieten we ook Universal Studios achter ons om Aquatica een herkansing te geven. De lucht zag er stukken beter uit dan gisteren, dus hoopten we nu wel de hele middag van alle waterattracties te kunnen genieten. Om twee uur kwamen we aan bij het park en na ons omgekleed te hebben, zijn we eerst naar Roa’s Rapids gegaan, de stroomversnelling die ik gisteren niet af had kunnen maken wegens het slechte weer. Na een paar rondjes vonden we het tijd voor Loggerhead Lane, een heerlijk lazy river waar je in een band overheen dobbert. Hier hebben we weer enkele rondjes gedobberd. In de tussentijd deed ik nog een glijbaan met de band, maar het relaxt dobberen is toch meer iets voor mij.

Het dobberen maakte dorstig en dronken we even wat met een sigaretje. Gisteren heb ik hier Shock Top Belgian White ontdekt, echt een heel lekker fruitig bier, dat geserveerd wordt met een schijfje sinaasappel. Die moest ik natuurlijk vandaag weer hebben :) Na deze korte pause pakten we beide attracties nog een paar keer en zijn we tegen sluitingstijd (17.00 uur) vertrokken.

Bij het hotel alvast een beginnetje gemaakt aan deze post en vervolgens naar Señor Frogs, een Mexicaans restaurant dat praktisch tegenover het hotel zit. Het eten was niet fantastisch, maar de atmosfeer des te beter. We zaten bijvoorbeeld halverwege het voorgerecht toen er ineens een sirene ging. Die gaf aan dat al het personeel naar een podium moest komen om een fout dansje te doen. Halverwege het hoofdgerecht kwam er een ballonvouwer langs die mij een ballonpet en Jolanda een ballonkroon gaf, nadat hij ze aan tafel maakte. Er was karaoke, er werden continue homevideos gedraaid en ga zo maar door. Een erg leuke ervaring! Jolanda vond het iets minder en dat ik het zo leuk vond kan er ook mee te maken hebben dat ik twee cocktails van een halve liter elk naar binnen heb gegoten ;) Het plafond van die tent was trouwens echt iets voor Esther: Allemaal borden met leuke korte teksten...

En dat was dan onze laatste dag van de vakantie. Morgen moeten we om 11.00 uur de kamer uit zijn en om 16.00 uur op het vliegveld zijn. We hebben dus nog vijf uur te overbruggen. Misschien gaan we nog even naar Seaworld, zodat we ons niet al te erg vervelen.

Het volgende blog wordt waarschijnlijk vanuit Nederland geplaatst en kan even op zich laten wachten. Heb dus even geduld :)

Syllvia

Leuk reisverslag, bedankt dat we het mochten lezen!!

Groetjes Sylvia